Nieuwe campagne en website voor Durafit microfibers

25 maart 2019
Henk Ligthart
Ligthart Communicatie
Henk Ligthart

Herpositionering van een B2B-merk

Bij het ontwikkelen van een nieuwe campagne of communicatie-strategie komen de diverse specialiteiten van de POINT•C bedrijven samen. Online én offline sluiten dan perfect op elkaar aan. Een recent voorbeeld: de herpositionering van Durafit Microfibers.

Durafit Microfibers is een product van Frecoma. Dit bedrijf levert materialen voor de (orthopedische) schoenindustrie. Durafit is de merknaam voor een leervervanger met specifieke eigenschappen voor perfect ademende en comfortabele schoenen.

Samenwerking van conceptontwikkeling tot uitwerking

Via Martijn Pouwels kwam Frecoma in contact met POINT•C. Frecoma wil het merk Durafit krachtiger in de internationale markt gaan zetten. Na enkele gesprekken maakte Ligthart Communicatie een document ‘visie en aanbevelingen’. Hieruit werd duidelijk dat de styling van het merk en ook de tone of voice in de communicatie voor verbetering vatbaar was. In de conceptontwikkeling werden de ideeën uitgewerkt.

De aanpak bestond uit een restyling van het Durafit-logo, het ontwikkelen van een ‘Brandbook’ voor dealers, het ontwikkelen van een nieuwe website, nieuwe productfotografie en beeldbewerkingen. Al deze disciplines zijn bij POINT•C aanwezig en sluiten naadloos op elkaar aan. Er ontstond een intensieve samenwerking tussen Martijn Pouwels, WebinWeb Design, rgb producties en Ligthart Communicatie.

De nieuwe site durafitmicrofibers.com is aldus weer een mooi visitekaartje voor POINT•C geworden.

Durafit microfibers | POINT•C
Durafit campagne | POINT•C

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien ben je ook geïnteresseerd in